Handig

5 manieren om jouw horecazaak nóg beter te laten lopen

0
group of people gathering inside bar

Of jouw horecazaak nu al jaren bestaat of pas net is geopend, klanten werven is soms een lastige opgave. Gelukkig zijn er een aantal manieren om gemakkelijk nieuwe klanten te bereiken. De kunst is dan ook deze klanten te behouden. Heb jij een horecazaak en ben je benieuwd naar hoe je jouw horecazaak nóg beter laat lopen? Lees dan verder, want wij vertellen het je in dit artikel.

Klanten werven in de horeca

Een fijne sfeer in een horecazaak is een belangrijk aspect om jouw onderneming goed te laten lopen. In bijna iedere onderneming is marketing belangrijk en zo ook in de horeca. Dit is niet alleen offline marketing, maar ook online marketing. Zo is het niet alleen van belang om in jouw zaak zelf actief bezig te zijn met klanten werving, maar ook op social media of jouw website.

1. Nieuwe verkoopkanalen

Veel horecaondernemers focussen zich alleen op de verkoop in hun eigen zaak. Door extra verkoopkanalen in te zetten, genereer je meer omzet en werf je meer klanten. Begin bijvoorbeeld met de verkoop van cadeaubonnen, bedrukte bierglazen met je eigen logo of leuke kaarten. Verkoop deze dan niet alleen in de zaak zelf, maar ook online.

2. Creëer een eigen stijl

Met een eigen stijl voor je horecazaak val je op. Kijk goed naar wat voor producten je verkoopt en pas de stijl van je zaak hierop aan. Zo vormt alles een mooi geheel en onthouden klanten jouw zaak beter. Pas zo nodig ook interieur en servies aan. Zo laat je borden of bierglazen bedrukken in de stijl van jouw zaak of laat je het interieur passen bij het servies.

3. Geef kleine extra’s aan klanten

Klanten onthouden hun bezoek aan jouw zaak sneller wanneer je kleine extra’s meegeeft tijdens of na hun bezoek. Geef bijvoorbeeld wat nootjes of snoepjes op kosten van de zaak. Geef ook een klein kaartje met een leuke boodschap of kortingscode wanneer de klant heeft afgerekend. Door dit soort kleine extra’s onthoudt de klant jouw zaak sneller en komt de klant sneller terug voor een tweede bezoek.

4. Vraag om reviews

Beoordelingen van je klanten zijn goud waard om je onderneming goed te laten lopen. Vraag je klanten daarom een review achter te laten. Veel mensen zoeken namelijk op internet de zaak op om te kijken hoe andere klanten hun bezoek hebben ervaren. Geef je klanten in ruil bijvoorbeeld 5 euro korting bij hun volgende bezoek.

5. Online zichtbaarheid

Zoals we net al aangaven, zoeken veel mensen een horecazaak online op voor ze deze bezoeken. Zorg er hierom voor dat jouw online zichtbaarheid tiptop in orde is. Plaats mooie

12 tips bij een bedrijfsverhuizing, zo doe je het!

Previous article

Hoe worden kluizen in de detailhandel gebruikt?

Next article

You may also like

More in Handig