Het grote probleem dat e-commerce-managers en marketeers ervaren met e-commerce-platforms is dat het meegeleverde content management systeem (CMS) zo Spartaans is. Het platform is vooral opgezet voor het verkopen van items, maar SEO en content toevoegen of aanpassingen doen is een hel.
Als marketeer of e-commerce-manager wil je op je commerce-platform maximale vrijheid en flexibiliteit. Want je wilt je onderscheiden van de rest en het maximale uit je B2B-website of -shop halen en niet overgeleverd zijn aan een gebruiksonvriendelijk CMS waar alles in beton lijkt gegoten. Met het headless commerce-platform van Propeller kies je welk CMS je maar wilt. In deze blog zetten we de belangrijkste voordelen van Propeller met WordPress – niet voor niets het nummer 1 CMS van marketeers – voor je op een rij:
- Voor het eerst zijn volledige B2B Commerce functionaliteiten beschikbaar in een WordPress-website, eenvoudig toe te voegen via out-of-the-box pagina’s van Propeller (zoals productdetail pagina’s, check-out, my account, etc). Zo breng je content en commerce samen op één plek
- Er is geen andere URL of subdomein nodig, waardoor je alle SEO en rankings behoudt, omdat er geen migratie of nieuwe site nodig is
- Gebruik een bestaande site en/of thema, of maak zelf een ontwerp
- Je bent niet langer afhankelijk van allerlei add-ons op standaard B2C commerce plug-ins die vaak zorgen voor instabiliteit
- De Propeller-functionaliteiten in WordPress zijn intuïtief in gebruik:
– Propeller-pagina’s pas je aan en breid je uit via de populaire page editor Elementor
– Je krijgt toegang tot je commerce-catalogus via Propeller commerce-widgets, zodat klanten bijvoorbeeld direct het product waar zij zojuist een interessante blog over hebben gelezen kunnen bestellen.
– Bij het vullen van de commerce-pagina’s levert Propeller de commerce-templates. Gepersonaliseerde content regel je in WordPress, terwijl Propeller gepersonaliseerde content op het gebied van commerce toont (zoals laatst bekeken producten of accessoires bij pas aangeschafte producten).
- Uitstekende performance
– Propeller is cloud-based en schaalt automatisch op bij pieken (en af als het rustig is), met als resultaat snelle paginalaadtijden
– Data wordt niet opgeslagen in de WordPress-database, waardoor er geen vertragingen optreden
– Alle commerce-inhoud wordt dynamisch verzameld en realtime weergegeven via API’s.
- Live & Dynamische integratie
Propeller en WordPress werken niet met datasynchronisatie. Propeller haalt relevante data op via API’s uit bronsystemen zoals ERP, CRM en PIM. Webshop bezoekers hebben dus altijd toegang tot de laatste accurate informatie. - Headless commerce
– B2B en D2C
Een nieuwe shop is gewoon een nieuw front-end die je beheert vanuit één back-end. Propeller PDM (Product Data Management) ondersteunt een willekeurig aantal unieke catalogi, met verschillende én gemeenschappelijke producten. B2B en D2C hebben bovendien verschillende requirements. Zo is de manier van shoppen heel anders. De check-out bij ecommerce in B2B is vaak op rekening, maar die optie wil je niet in je D2C-omgeving tonen. Bovendien heeft B2B vaak klantspecifieke prijzen en D2C niet. Met headless hou je dit mooi gescheiden.
– Verbonden met API’s
API’s zijn de motor van moderne software en vervangen de behoefte aan synchronisatie en de import en export van data door precies de juiste gegevens op het juiste moment op de juiste plaats te bieden. Bovendien heb je alle vrijheid om je shop en site te customizen en uit te breiden, zonder dat het impact heeft op de commerce-functionaliteit.