Met de toename van het aantal mensen dat vooral online winkelt, zijn er nog steeds veel ontwikkelingen gaande op het gebied van e-commerce, en die ontwikkeling stopt voorlopig niet. Mensen hebben het gemak ontdekt van het winkelen op afstand: je kunt zo lang kijken als je wilt, kleding thuis passen of interieurstukken direct in je eigen huis zien, voordat je de koop definitief maakt. Een platform dat wijselijk gebruik maakt van deze trend is Shopify.
Wat doet Shopify?
Shopify is wereldwijd een van de grootste e-commerce platformen. Je kunt het zien als een alles-in-één tool voor jouw eigen merk of bedrijf en de daarbij horende webshop. Zo kun je, wanneer je een abonnement afsluit, binnen dit platform je eigen website bouwen en alles rondom jouw bedrijf regelen onder één dak. Dit zijn de drie grootste voordelen van het gebruik van Shopify:
1: Je kunt jouw webshop precies zo opbouwen als je zelf wilt. Binnen Shopify zijn er een aantal thema’s beschikbaar waaruit je kunt kiezen, maar je kunt ook je creativiteit de vrije loop laten en zelf aan de slag met verschillende kleuren, lettertypes en de indeling. Staat er een gewenste functionaliteit niet tussen, kun je altijd terecht bij een shopify expert of shopify partner, zoals bijvoorbeeld Nedfinity, die de gewenste tool alsnog kan inbouwen.
2: Je bepaalt zelf hoe je verkoopt, en betaalt hiervoor een vast bedrag aan Shopify, dat gaat vanaf 28 euro per maand. Zo kun je via je eigen webshop verkopen, maar ook via social media of zelfs online, met bijvoorbeeld een zogenaamde tijdelijke ‘pop-up store’.
3: Je kunt via Shopify niet alleen je webshop maken, maar ook de marketing en betaling regelen. Zo vergroot je de kennis van jouw merk bij de doelgroep bijvoorbeeld door de social media-accounts via Shopify te beheren en verloopt de betaling via het platform snel en veilig.
Shopify plus
Heb je de doelstelling flink te groeien met je bedrijf, of heb je al een succesvol merk opgezet wanneer je je bij Shopify aanmeldt, kun je op een bepaald moment overstappen naar shopify plus. Je kunt het zien als een tool voor een volwassener gegroeid bedrijf, met meer mogelijkheden om (internationaal) uit te breiden en beter te kunnen inspelen op het klantengedrag. Bijkomende voordelen van de overstap naar Shopify plus zijn fulltime ondersteuning van het Shopify team, lagere transactiekosten en meer mogelijkheden wat betreft maatwerk op jouw website.