Eten thuis laten bezorgen was tot dertig jaar geleden nog een luxe. Maar inmiddels is het de trend geworden om je eten thuis te laten bezorgen. Wij vertellen er meer over!
Flitsbezorgers, maandelijkse vaste bestellingen aan eten of gewoon last minute bestellen en eten. Het laten bezorgen van eten is de laatste jaren flink toegenomen. Zo is het als jongere al lang niet bijzonder meer om op een elektrische stad van locatie naar locatie te fietsen. Maar ook eten laten bezorgen zoals: voedingssupplementen, zelf te maken maaltijden of gekoeld verzenden bijvoorbeeld voor de horeca. Het kan tegenwoordig allemaal en in de ochtend besteld is dezelfde dag nog in huis.
Internet en eten thuisbezorgen
We zien toch dat de grote verandering die het internet met zich meebrengt ook zijn uitkomst heeft gehad in de hoeveelheid bezorgingen. Zo is het veel gemakkelijker geworden om opzoek te gaan naar het beste eten in de regio, maar ook zelfs landelijk. Doordat jij als consument weet waar je het beste kan krijgen wil je dit ook gewoon in huis hebben. Trunkrs bezorging, levert enorm snel om aan de wensen van de consument te voldoen. De trend speelt niet alleen in Nederland, maar in alle westerse landen zien we een grote verandering als het gaat om eten laten bezorgen. Een paar feitjes op een rij:
- De gemiddelde bestelling van eten is 20 euro
- 80% blijft trouw aan één bezorgdienst, na een goede ervaring
- Veruit de meeste bestellingen worden geplaatst in de weekenden
- Klanten variëren tussen de 25 en 35 jaar oud
- Bestellingen met eten wil de consument binnen 24 uur geleverd zien.
Reden om eten te bestellen
Wij vinden het ook erg interessant om te kijken waarom consumenten nu ineens meer eten laten bezorgen? Niet alleen kant en klaar, maar eigenlijk alle soorten maaltijden worden bezorgd. Wat is de reden dat eten steeds meer wordt besteld?
- Makkelijk kunnen koken
- Het scheelt veel tijd met naar de supermarkt gaan
- Snelle trek
- Geen tijd om ingewikkelde maaltijden te bedenken
- Alternatief voor een diner
5x Het favoriete eten komt uit deze keukens
Misschien vind je het interessant om te weten wat mensen nu het meest bestellen. Chinees was vroeger een veel voorkomend gerecht. Maar om dit zelf lekker klaar te maken ben je toch veel tijd kwijt. Bezorgers kiezen daarom graag voor iets anders:
Supplementen
Mensen gaan steeds meer naar de sportschool. Daarbij horen natuurlijk ook de juiste supplementen. Deze worden netjes en vaak binnen dezelfde dag nog bezorgd.
Zuivelproducten
Steeds minder consumenten nemen de moeite om naar de markt te gaan. Maar toch willen ze de kwaliteit van de markt als het gaat om zuivel en kaas in huis hebben. Gekoelde bezorging is dus een ideale uitkomst.
Algemene boodschappen
Natuurlijk zijn ook de gewone boodschappen toegenomen. Dit zien we aan het aantal winkelketens die overstappen op thuisbezorging. Snel en makkelijk, zo zegt de consument.
Vegan en biologisch
De Nederlander eet steeds meer bewust en met zo min mogelijk dierenleed. Vegan en biologisch is daarom ‘’the way to go’’. Dit wordt dan ook steeds vaker koel thuisbezorgd.
Kant en klare voeding
We hebben het niet over de pizzabakkers. Maar consumenten kiezen steeds vaker voor makkelijke voedselpakketten. 30 minuten koken en je hoeft niet na te denken over wat je gaat eten die dag.