BlogHuis & Kantoor

Zo kun jij als bedrijf extra zichtbaarheid creëren

0

Als ondernemer weet je natuurlijk als geen ander hoe belangrijk het is om zichtbaar te zijn. Dit zorgt namelijk voor meer naamsbekendheid, wat uiteindelijk zal leiden tot meer klanten en dus omzet. Dit kun je op een aantal manieren doen, die we graag in dit artikel met je willen bespreken. Wat namelijk het voordeel is aan de huidige tijd, is dat je zowel online als offline zichtbaar kunt zijn en beide elkaar kunt laten versterken. Hoe je dit doet, vertellen we je nu!

Verschillende manieren van meer zichtbaar zijn

Om je zichtbaarheid te verbeteren zijn er een aantal manieren. De eerste schifting die we hierin kunnen maken, is je online en offline zichtbaarheid (buitenreclame). Deze beide kunnen tegelijk worden ingezet en zullen ervoor zorgen dat je een breed publiek weet te bereiken. Je online zichtbaarheid kun je middels betaald adverteren in Google doen, maar je kunt er ook voor kiezen om in te zetten op SEO, wat inhoudt dat je organisch beter vindbaar bent. Het voordeel van adverteren, is dat dit direct effect heeft, terwijl SEO een wat langere aanloopperiode nodig heeft. Kies je ervoor om offline te gaan adverteren, dan kan dit bijvoorbeeld in de vorm van een reclamebord aan een lantaarnpaal, billboard, banieren, reclame op een rotonde, bedrijfspromotie onder een stadsklok, of een reclamezuil aan of bij je bedrijfspand. Kortom, mogelijkheden genoeg dus.

De mogelijkheden voor een lokale ondernemer

Als lokale ondernemer zijn er verschillende mogelijkheden om je bedrijf onder de aandacht te brengen. Zo heb je de mogelijkheid om in te zetten op online advertenties, die zich richten op de mensen binnen een bepaalde straal, maar kun je ook kiezen voor een aantal andere opties, zoals offline reclame. Hierbij moet je denken aan de krant, huis aan huis, sponsoring, maar ook lichtmastreclame. Hoe dit precies werkt, vertellen we je nu!

Krant

De krant is en blijft een goede manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen. Het enige waar je wel rekening mee moet houden, is dat deze vorm van reclame een stuk minder doelgericht is, aangezien de lezers van de krant in leeftijd en ook interesses variëren.

Huis aan huis

Huis aan huis bladeren zijn vaak voor lokale ondernemers een goede manier om bepaalde acties en aanbiedingen te promoten. Je ziet namelijk nog regelmatig dat de mensen rustig aan de keukentafel zitten, terwijl ze ondertussen de folder aan het doorbladeren zijn. Wanneer jij dan als lokale bakker of slager een aanbieding hebt die ze niet kunnen weerstaan, dan is de kans groot dat hier gebruik van wordt gemaakt.

Sponsoring

Sponsoring bij de plaatselijke sportvereniging is vaak goedkoop en doelgericht. Als we kijken naar het voetbalveld, dan staan hier ieder weekend tientallen en zelfs honderden ouders langs de lijn, die allemaal naar jouw reclamebord zitten te kijken. Deze mensen mogen dan misschien niet direct je doelgroep zijn, maar zorgt er wel voor dat je naamsbekendheid groeit.

Lichtmastreclame

Lichtmastreclame is een reclamebord dat op circa 4 meter hoogte aan een lantaarnpaal wordt bevestigd. Vooral op drukke doorgaande straten en wegen en strategische locaties wordt lichtmastreclame ingezet door onder andere supermarkten, detailhandel, horeca, eerstelijnszorg en zakelijke dienstverlening.

Dankzij de korte en bondige uiting van de visuele merkidentiteit, payoff, pijlverwijzing en overige opties als diensten, telefoonnummer, openingstijden en/of adres trek je continu de aandacht van voorbijgangers zowel overdag, ‘s avonds als ‘s nachts. Deze vorm van reclame wordt als sympathiek en niet storend ervaren en draagt bij aan merkbekendheid, vertrouwen in een bedrijf en extra impulsbezoeken.

Een goed voorbeeld hiervan is McDonald’s. Iedereen weet heel goed waar het is, maar door voortdurende verwijzingen in het straatbeeld, een paar honderd meter van tevoren of op strategische locaties, wordt de voorbijganger getriggerd. Hierdoor creëer je een extra stimulans, een ‘extra voordeur’, waardoor mensen even omrijden en daadwerkelijk McDonald’s binnenstappen wanneer ze het McDonald’s reclamebord zien voor een McFlurry, Big Mac, of een koffie bij McCafé. Dit levert een continue stroom extra klandizie en omzet op.

Voorbeelden van lichtmastreclame in Utrecht

Het gebruik van lichtmastreclame biedt lokale ondernemers een uitstekende mogelijkheid om hun bedrijf zichtbaar te maken in de nabije omgeving. Door je winkel of vestiging continu in het straatbeeld te promoten, zorg je ervoor dat je dagelijks gezien wordt door duizenden voorbijgangers, automobilisten en fietsers. Dit zorgt ervoor dat mensen regelmatig de uiting van je bedrijf opmerken en zich bewust worden van je merk. Zo dirigeert Kevin van hotdogzaak Dogma passanten naar zijn horecazaak in de Voorstraat met een reclamebord voor de bekende broodjesketen Subway. En Donna van kapsalon Celebrity Hairextensions knipt dankzij haar lichtmastreclame bij het Nijntje-stoplicht veel meer Utrechtse klanten.

Buitenreclame is de perfecte toevoeging aan je marketingmix

Waar we bij het maken van reclame voor ons bedrijf niet altijd direct denken aan buitenreclame en laat staan offline reclame in het algemeen, is dit juist een goede toevoeging aan je marketingstrategie. Doordat niet iedere voorbijganger op zijn of haar telefoon zit of televisie kijkt, kan het dus heel goed zijn dat je als ondernemer zonder de inzet van buitenreclame, deze potentiële klant of bezoeker, volledig mist. Door ook in te zetten op buitenreclame, ben en blijf je continu zichtbaar en zorg je ook dat de mensen die je anders niet zou zien, je nu wel te zien krijgen.

Boost je lokale zichtbaarheid

De voordelen van buitenreclame zijn enorm. Het is dus als lokale ondernemer ontzettend belangrijk om te zorgen voor zichtbaarheid binnen de regio. Door de inzet van buitenreclame op de juiste locaties in een stad of dorp, zul je zien dat je naamsbekendheid en daarmee ook omzet in de loop van de tijd gestaag zal groeien.

Het perfecte bureau: een oase van rust en productiviteit

Previous article

Boost je merkbekendheid: ontdek de kracht van bedrukte bedrijfsproducten!

Next article

You may also like

More in Blog