Handig

Zo werkt urenregistratie

0

Met urenregistratie houd je de arbeids- en rusttijd van medewerkers bij. Wettelijk gezien is het verplicht om bij te houden hoe lang medewerkers op de werkvloer aanwezig zijn. Op deze manier kan ervoor gezorgd worden dat medewerkers ook genoeg rust krijgen. Dit is belangrijk voor de gezondheid en de productiviteit.

Er zijn enorm veel voordelen aan het werken met urenregistratie. Het is mogelijk om efficiënter en productiever te werken. Ook behoud je het overzicht wanneer je voor verschillende klanten werkt. Je ziet dan precies hoeveel uur er voor welke klant is gewerkt. Maar hoe werkt urenregistratie en welke middelen heb je ervoor nodig? Dat leggen wij uit in deze blog.

De moderne prikklok

De prikklok van vroeger zie je niet meer terug. Wel zijn er een heleboel moderne varianten op de markt. Dit is een super makkelijke manier om de gewerkte uren bij te houden. Je hebt dit in de vorm van een fysieke boekingsterminal of een software waarin medewerkers gewerkte uren opgeven.

  1. De boekingsterminal

De fysieke boekingsterminal werkt door middel van een badge. Deze badge is gekoppeld aan een individuele medewerker. Bij aankomst scant de medewerker zijn badge om zich aan te melden. Aan het einde van de dag scant de medewerker weer zijn badge om zich af te melden. Voor korte en lange pauzes kan een medewerker zich ook af en aanmelden. De gewerkte uren worden dan automatisch bijgehouden in de bijbehorende software.

  1. Online urenregistratie

De online urenregistratie is een uitgebreidere optie dan de fysieke boekingsterminal. Deze manier van uren bijhouden is ook perfect wanneer medewerkers thuiswerken of wanneer er voor verschillende projecten wordt gewerkt. Een medewerker heeft toegang tot zijn/haar eigen account en geeft daarin zelf de uren door. De medewerker kan dan kiezen voor de specifieke taak of project waaraan is gewerkt en noteert daar de uren op.

Kies een prettige software

Het digitaal inrichten van de urenregistratie brengt veel voordelen met zich mee. Het bespaart tijd: met een druk op de knop hebben medewerkers al hun afgeronde taak geregistreerd. Daarnaast heb je een duidelijk overzicht van alle gewerkte uren. Projecten managen gaat veel makkelijker als je weet wie wat voor welk project heeft gedaan.

Daarnaast heeft de software vaak ook meerdere mogelijkheden. Zo kan je bijvoorbeeld ook de verlofuren en salarisdocumenten inzien. Zo houd je alles op één plek. Een stuk makkelijker wanneer een medewerker verlof wil aanvragen. De medewerker hoeft dit niet meer apart ergens aan te geven én je kan zelf zien hoeveel verlofuren je nog over hebt. Kies een urenregistratie software die voor jouw organisatie prettig werkt, zoals TimeChimp.

SUP-boarden: De nieuwe trend voor deze zomer!

Previous article

Economische ontwikkelingen en groeisectoren in de Vallei-regio

Next article

You may also like

More in Handig