Blog

Kantoorinrichting: welke items kun je tweedehands kopen?

0

Je kunt bij de kantoorinrichting van je bedrijf voor tweedehands onderdelen kiezen. Er is namelijk genoeg om uit te selecteren! Kijk hier dus zeker naar. Wat zijn nu ideale onderdelen om tweedehands uit te kiezen voor de inrichting van het kantoor? In dit artikel delen we tips en uitleg.

Voordelen tweedehands kantoorinrichting

Voordat we onze tips delen, lichten we eerst de voordelen van een tweedehands kantoorinrichting toe. Zo kan het zijn dat duurzaamheid een belangrijke pijler is binnen je bedrijfsvoering. Dit kun je op allerlei manieren tot uiting brengen, maar de inrichting van het kantoor is er zeker een van. Als je gebruikte kantoormeubelen in de ruimte plaatst, zijn er immers geen nieuwe grondstoffen nodig. En dat is een goed uitgangspunt! Dat niet alleen, je maakt natuurlijk ook een budgetproof keuze met tweedehands items – die nog gewoon prima een lange periode meegaan. Op die manier richt je een mooi kantoor in, zonder de hoofdprijs te betalen. Hoog tijd om die verschillende kantooronderdelen verder te bespreken!

Bureaustoelen

Waar we direct aan denken bij de inrichting van het kantoor met gebruikte items? Dat zijn tweedehands bureaustoelen. Kies daarbij voor ergonomische stoelen om op te werken, zodat je personeel de juiste houding aanneemt. Dit voorkomt mogelijke klachten en problemen, met bijvoorbeeld de rug of nek. En je kunt op meer details letten, zoals merk, model, materiaal, stoffering en kleur. Wat vind je belangrijk in de keuze voor de bureaustoelen? Ga qua looks bijvoorbeeld voor een basic bureaustoel met zwarte bekleding, of pak juist uit met een meer opvallende kleur. Het is ook maar net wat goed past bij de verdere inrichting.

Bureaus

Naast de bureaustoel is er natuurlijk ook het bureau! Dit vormt net zo goed een essentieel onderdeel van de werkplek. Zorg dat de bureaustoel en het bureau goed bij elkaar passen. Je kunt hetzelfde merk aanhouden, al hoeft dit niet. Let erop dat het bureau lekker ruim is. Er moet een monitor, laptop, toetsenbord en muis op passen: dit is toch wel een vereiste. Daarnaast is het prettig als er plek is om wat spullen op te bergen, zoals notitieboekjes of een koffiemok.

Ander meubilair

Hoewel bureaus en bureaustoelen de hoofdrol spelen, zijn er nog meer nuttige meubelen voor in het kantoor, die je allemaal tweedehands kunt vinden. Denk ook aan kasten en ander opbergmeubilair, om het kantoor netjes te houden. Je hebt vergadertafels nodig, evenals bijvoorbeeld een tafel om aan te lunchen. Zoek hier meteen passende stoelen bij uit. Verder kun je nog een bank in de ruimte plaatsen, om te kunnen loungen tijdens werktijd. Zeker als er nog een hoekje of plekje vrij is in het kantoor, is dit een aanrader.

Kantooraccessoires

Vervolgens zijn er nog de kantooraccessoires, om het plaatje meer compleet te maken. Lampen, zoals plafondlampen en bureaulampen, kun je allemaal tweedehands kopen. Dit geldt ook voor prullenbakken, pennenbakjes en andere kleine kantooraccessoires. Misschien wil je whiteboards en prikborden gebruiken: nieuw kopen is niet nodig. Is de akoestiek nog niet naar behoren in de ruimte? Akoestische panelen verbeteren dit, en zijn er dus ook gebruikt te vinden. Haal verder nog vloerkleden, plantenpotten en aankleding voor in het kantoor. Het mag er immers best een beetje gezellig zijn.

Apparatuur

Tot slot kun je overwegen om apparatuur (deels) tweedehands te kopen. Nu is een laptop na verloop van tijd wel op, maar een monitor gaat doorgaans bijvoorbeeld best wat langer mee. Dit geldt net zo goed voor presentatieschermen en speakers. Al zijn er ook goede partijen voor refurbished laptops, computers en telefoons te vinden. Wees alleen kritisch in je selectie. Zorg verder natuurlijk ook dat apparatuur veilig, up-to-date en goed functionerend is.

Tweedehands kantooritems zijn er volop te vinden. En er zitten duidelijke voordelen aan het gebruik ervan! Je bespaart kosten en maakt milieubewuste keuzes: twee redenen die van belang kunnen zijn bij je bedrijfsvoering. Richt op die manier het kantoor naar wens in, met (zoveel mogelijk) gebruikte spullen.

Hoe richt je een sfeervol kantoor in?

Previous article

Welke producten en diensten heb je nodig bij je bruiloft?

Next article

You may also like

More in Blog