Het leek de goede kant op te gaan met de hele corona-ellende. Stapje voor stapje werden de maatregelen een beetje losgelaten. Maar helaas, we zijn weer op de terugweg. En dus zullen we ons, allemaal, weer beter aan de maatregelen als 1,5 meter afstand moeten gaan houden. Maar hoe zorg je er nu voor dat het niet te druk wordt in jouw winkel of showroom? Het is bijna niet te doen om bij de ingang iemand neer te zetten die het aantal bezoekers monitort. Je hebt je personeel al hard genoeg nodig! Een optie is om te kiezen voor wachtrijmanagement.
Wat is wachtrijmanagement?
Met wachtrijmanagement zorg je dat inzichtelijk wordt gemaakt hoeveel mensen er in jouw winkel of showroom aanwezig zijn en wanneer er weer plek is voor de volgende bezoeker. Je kunt je bezoekers zich laten aanmelden met een QR-code of gewoon door een ticket uit de contactloze printer te laten pakken. De zuil is te combineren met andere handige oplossingen, denk dan aan een scanner voor temperatuur en mondkapjes.
Het grootste voordeel is dat er door deze oplossing geen rij voor de winkel of showroom ontstaat. Mensen kunnen verder winkelen of in de auto op hun beurt wachten. Hierdoor voorkom je dat je klanten/bezoekers binnen de 1,5 meter van elkaar komen.
Wat kan er nog meer contactloos worden geregeld?
Natuurlijk is en blijft persoonlijk contact belangrijk. Maar wist je dat een online gesprek ook al steeds meer op die manier wordt ervaren? En dus kan het, ook voor jouw bedrijf, een prima optie zijn om een digitale receptie te gebruiken. Deze oplossing wordt nu al veel gebruikt in gemeente- en stadhuizen. Klanten, pakketbezorgers en andere bezoekers kunnen zich via de digitale receptie aanmelden en zo direct in contact komen met de juiste medewerker. Deze medewerker krijgt een melding op zijn of haar telefoon en kan zo snel reageren op vragen. Het persoonlijke contact blijft zo bestaan, het wordt alleen in meer efficiënte banen geleid.