BlogHuis & Kantoor

Dé tips voor het vinden van nieuw personeel

0
man standing in front of bowl and looking towards left

Werknemers gezocht’, het is iets waar veel bedrijven op dit moment mee te maken krijgen. Door de krapte op de arbeidsmarkt is het vinden van goed personeel nog niet zo makkelijk. Gelukkig zijn wij er om je zo goed mogelijk op weg te helpen. In dit artikel hebben we dan ook dé tips op een rijtje gezet die jij als werkgever mee kunt nemen bij het vinden van nieuw geschikt personeel!

  • Maak een aantrekkelijke tekst – wil je een vacature plaatsen dan is het van cruciaal belang om aandacht te besteden aan de inhoud van de tekst. De potentiële werknemer moet in een oogopslag kunnen zien wat jij als bedrijf te bieden hebt. Dit houdt in dat je niet alleen moet vermelden wat je zoekt in een kandidaat, maar ook dat je duidelijk op een rijtje zet wat je als werknemer allemaal in ruil krijgt voor het verrichte werk.
  • Kijk op social media – door de komst van social media is het makkelijker dan ooit om nieuwe mensen te vinden. We raden je dan ook zeker aan om, naast de normale vacature websites, gebruik te maken van onder andere LinkedIn en Instagram om nieuw talent te werven. Het leuke aan social media is dat je direct in contact komt met de kandidaten en dat je ook gelijk een goed beeld van hen als persoon krijgt. Hierdoor is het maken van een keuze net even wat makkelijker gemaakt. 

Heb geduld bij de zoektocht – een fout die veel bedrijven maken is dat zij met haast iemand in dienst willen nemen. Hoewel het niet nodig is om maanden de tijd te nemen is het wel van belang om geduld te hebben. Je zou alleen iemand in dienst moeten nemen als je ook echt een klik voelt, hoe goed hij of zij op papier dan ook maar mag zijn. Door de tijd te nemen en door tussentijd verschillende gesprekken in te plannen is het mogelijk om keer op keer uit te komen bij de juiste persoon voor de klus

Waar moet ik opletten bij het kopen van een trampoline?

Previous article

You may also like

More in Blog