Handig

Waarom zoekmachine optimalisatie essentieel is voor de groei van jouw bedrijf

0

Eerlijk is eerlijk: bedrijfswebsites kosten veel geld. Er komt een ontwerper aan te pas, iemand die de website daadwerkelijk kan bouwen, en waarschijnlijk heb je ook een marketingbudget opzij gezet. Allemaal leuk, maar je hebt nog geen of weinig bezoekers. Hoe kun je je bedrijf laten groeien? Hoe zorg je ervoor dat je online gezien wordt?

Google als katalysator

Google is een belangrijke partij als het gaat om bezoekers krijgen. Veruit de meeste bezoekers komen binnen via een zoekopdracht op Google. Je website optimaliseren voor zoekmachines is dus een goede manier om snel meer bezoekers te krijgen. Als je dan ook nog een website hebt die zich richt op de potentiële klant, en die waarde biedt, kan een simpele bezoeker al snel een lead of een conversie worden.

Bedrijven die bij Google goed scoren, en dus hoog in de zoekresultaten belanden, worden door klanten gezien als een goed en betrouwbaar bedrijf. Sterker: sommige mensen klikken na een zoekopdracht niet eens verder dan de eerste pagina of de eerste paar links. Daar wil je dus absoluut tussen zitten. Ben je op zoek naar SEO optimalisatie in Amsterdam? Dan zijn er verschillende partijen die je hierbij kunnen helpen.

Je bezoeker is al op zoek

Realiseer je dat je bezoeker al ergens naar op zoek is. Anders zou deze geen gebruik maken van een zoekmachine. Het is voor jou een kans om in te spelen op deze zoektocht. Als het goed is, kan jij het antwoord geven op die ene vraag, of kun je voorzien in een product waar de bezoeker via een zoekmachine op zoekt.

Het voordeel van deze mindset en wetenschap, is dat je bezoekers altijd geïnteresseerd zijn in je product. Door in te spelen op de vraag, kan een bezoeker uiteindelijk leiden tot conversie, en dat is juist het doel van een bedrijfswebsite. Om hoger in de zoekmachines te belanden, heb je de steun van andere websites nodig. Google zelf maar eens op: ‘Wat is linkbuilding?’

Zoekmachines hebben eisen

Je kunt denken: ‘De klant vindt mij wel via mond-tot-mond-reclame’, maar denk dan nog een stap verder: als de klant de url van jouw bedrijf niet kent, hoe zal diegene je dan vinden? Inderdaad, via een zoekmachine. Om gevonden te worden, moet je voldoen aan de eisen van zoekmachines.

Zoekmachines hebben vereisten als een responsive webdesign, snelle laadtijden en natuurlijk ook veiligheidseisen. Zo geeft Google bijvoorbeeld de voorkeur aan websites met een zogenaamd SSL-certificaat. Als je al deze zaken optimaliseert, is de kans dat je wordt gevonden vele malen groter. Op die manier kan je bedrijf echt groeien.

4x tips voor het verzenden van webshop bestellingen

Previous article

4 manieren om je cadeaus creatief én milieuvriendelijk in te pakken

Next article

You may also like

More in Handig